Novinky

        • Blokové vyučovanie - KOSTRA
          • Blokové vyučovanie - KOSTRA

          • Téma z prvouky Kostra sa prelínala celý vyučovaním. Začali sme pozeraním videa s príbehom zo školy, kde sa žiaci učili jednotlivé kosti kostry pomocou pesničky. V skupinkách sme diskutovali o príbehu z videa a potom spoločne zdielali postrehy. Rozprávali sme sa o funkcii kostry, pozerali obrázky kostry, rentgenového snímku a upozornili sme na dôležitosť športovania a zdravej stravy pre správny vývoj kostí. V druhej časti vyučovania si každý vybral z piatich aplikačných úloh tú, ktorá mu najviac vyhovovala. Napríklad: 1. vytvor z vatových tyčiniek kostru a popíš ju. 2. Zlož básničku/pesničku, kde v rýmoch použiješ názvy jednotlivých kosti a  zaspievaj ju s doprovodnými nástrojmi. 3. Napíš príbeh (minimálne 15 viet) o kostre......Potom sme svoju prácu prezentovali a hodnotili. Na záver žiaci vytvorili zo svojich tiel jednu jedinú kostru. Ako to vyzeralo? Pozrite na fotky vo fotogalérii.

          • Životná zručnosť SPOLUPRÁCA

          • Ako je dôležitá v živote človeka spolupráca? Potrebujeme vynikajúcich jednotlivcov, alebo teamy, ktoré vedia spolupracovať? My vedieme deti k spolupráci. Rôzne aktivity ich priviedli k tomu, že spolupráca je dôležitá, naviac zábavná a príjemná. Vo štvrtok doobeda sme spolupracovali na hodine slovenského jazyka, matematiky, hudobnej i telesnej výchovy. Písali sme diktát v dvojiciach, viedli rozhovory o spolupráci, pozerali bábkové divadlo v podaní učiteľky a asistentky: Ako Gabi ťahala mrkvu :-), spievali pesničku Lienka Lenka a pritom pracovali s textom pesničky, v skupinách vytvorili definíciu spolupráce.

        • Adaptačné víkendovky - PANDY a KOALY
          • Adaptačné víkendovky - PANDY a KOALY

          • Poznáte rodičov, ktorých každé ráno alebo popoludní stretávate pri škole? Naši rodičia áno. Aj preto, lebo v októbri zavoláme rodiny prvákov, aby prežili spolu víkend plný hier, diskusií, zábavy, aktivít. Okrem toho, že sa spoznajú s ostanými rodičmi, s učiteľmi aj s vedením školy v iných - neformálnych podmienkach, tak si zašportujú, zahrajú rôzne tímové a strategické hry, podiskutujú o škole aj o všeličom inom. Tento rok máme za sebou dva takéto víkendy a bolo nám spolu naozaj výborne. Fotky nájdete v galérii.

        • Bavme deti športom
          • Bavme deti športom

          • Športujúce deti .... šťastné deti! Motto atletickej súťaže pre žiakov 1. st. základný škôl je BAVME DĚTI ŠPORTOM! Akcia sa konala na ZŠ Tupolevova a deti športovali v 10 disciplínach. Skákali do diaľky a cez švihadlo, behali prekážkovú dráhu, hádzali plnou loptou do diaľky a oštepom na cieľ, náročnejší bol vytrvalostný beh. Príjemná atmosféra, občerstvenie a šiltovka boli odmenou za naše výkony. A naozaj sme sa bavili!!

            Fotky sú vo fotogalérii!

             

        • Druháci na exteriéri v okolí školy
          • Druháci na exteriéri v okolí školy

          • Mravce a Včely dnes na prechádzke zisťovali, čo všetko sa nachádza v okolí školy a svoje zistenia zakresľovali do mapy. V blízkom obchode hľadali, aká je cena niektorých výrobkov. Dôležitou aktivitou bolo aj zisťovanie, aký odpad patrí do farebných kontajnerov.

            Fotografie z exteriéru nájdete vo fotogalérii.

        • Zaviedli sme novú životnú zručnosť Zodpovednosť
          • Zaviedli sme novú životnú zručnosť Zodpovednosť

          • U Svišťov a Surikát sme zaviedli v stredu novú životnú zručnosť zodpovednosť. Vypočuli sme si pesničku Spravilo sa to samo a vymysleli sme zodpovednejší koniec. Z krátkeho textu sme sa dozvedeli, že zodpovední môžeme byť k svojmu okoliu, k sebe samému a druhým ľuďom. V aplikačných úlohách sme hľadali zodpovedné zvieratá, ľudí, hrali scémku, písali príbeh a hľadali príslovia. V tomto mesiaci meradlom našej zodpovednosti budú prázdne plastové fľaše, ktoré sa budú každý deň zapĺňať rôznymi drobnosťami, ktoré si budeme zodpovedne prinášať :-) Viac fotiek si môžete pozrieť vo fotogalérii.

        • Začiatok nového školského roka
          • Začiatok nového školského roka

          • Milí Felixáci. Veľmi sa tešíme na ďalší školský rok, ktorý máme pred sebou. Privítame dve triedy prvákov - Pandy a Koaly, druhákov Včely a Mravce čakajú nové triedy a druhé podlažie sa už teší na Surikaty, Svište a Sovy. Čaká nás desať mesiacov spoločných zážitkov a objavov, všeličo bude nové - napríklad ihrisko na školskom dvore, ale čakajú nás aj veci, na ktoré sme si už zvykli. Všetko to vypukne už 5. septembra o 8,30. Stretneme sa na školskom dvore, privítame sa a potom sa presunieme do tried. Prvácki rodičia si budú môcť chvíľku pozrieť vyučovanie, ostatní si môžu prísť po deti buď po obede - okolo 13,00 alebo aj kedykoľvek neskôr až do 17,30.

        • Ďakujeme za krásny rok
          • Ďakujeme za krásny rok

          • Felix ďakuje všetkým svojim zamestnancom, rodičom, deťom, podporovateľom, kritikom a fanúšikom za krásny rok, kedy sme sa veľa naučili, nasmiali, zažili. Prajeme VÁM krásne leto a ahoj v septembri.

          • Sovy, Plameniaky a ich dobrodružstvo

          • Dávid a Ondro zažívajú so Sovami a Plameniakmi ozaj veľkú vec. Deti "vyrábajú" muzikál. A oni su pri tom. A Dávid dokumentuje:

            Hodina č.1: S kolegom Ondrom sme sa pustili do veľkého DOBROdružstva. Oslovili sme piatakov a šiestakov z FELIXA s nápadom, aby v priebehu tohto školského roku spravili muzikál, takpovediac „na kľúč“, bez zásahu dospelákov. Budú si musieť vymyslieť príbeh, napísať scenár, vymyslieť hudbu, choreograiu, zohnať peniaze, priestory, urobiť reklamu, byť hercami a ešte kopec ďalších vecí. Na prvej hodine sme sa bavili o tom, PREČO by to mali robiť...vraj sranda pri práci, radosť z výtvoru, pocit úspechu pri potlesku, peniaze... tiež sa pokúsili „vybrainstormovať“ všetky činnosti a role, ktoré bude potrebné zabezpečiť. Už na najbližšej hodine sa bude každé dieťa hľadať, kým vlastne je a ktorú rolu dokáže/chce v projekte zohrať :) Ps: Aby som nezabudol, finálny zisk sa rozdelí na dve časti. Jednu použijú decká na výlet a druhá poputuje na detskú onko, aby sme si osvojili aj umenie podeliť sa, keď sa nám v živote darí..

            Hodina č.2.:Na začiatku sa bavíme o vzájomnej úcte a rešpekte, bez ktorých žiaden veľký projekt nemôže fungovať. Potom decká v skupinách rozlezené po celej škole tvoria návrhy príbehov budúceho muzikálu. Následne všetky tímy meškajú na poradu tímov a my pracujeme s dodržiavaním deadlinov (každý tím dáva návrh, čo spraví nabudúce inak, aby nemeškal). Čítanie príbehov, vyskytol sa konflikt, bavíme sa o zvládaní konfliktov, ktorým sa v projektoch nevyhnú ani dospeláci. Hlasovanie za príbeh, ktorý chcú hudobne stvárniť (decká vyberajú iný príbeh, ako by sme vybrali my s kolegom Ondrom, no mlčíme, je to ich projekt). Samostatná práca, každý žiak prechádza roly potrebné v muzikále a vypisuje tie, ktoré chce a vie spraviť+tie, ktoré nechce a vie spraviť. Hodina končí, žiaci, ktorí si vybrali rolu manažéra, dostávajú horu papierov. Všetci ostatní sa odchádzajú hrať, desať-jedenásťroční manažéri ostávajú pracovať na príprave malých projektových tímov, lebo budúcu hodinu už to bude v ich réžii. Zvláštne, učitelia (teda Ondro a ja ) dnes nerobili celkom nič, a predsa mám pocit, že sa decká naučili neskutočne veľa...heuréééééékááááááá 

            Hodina č.3:Hodina začala spoločnou poradou, kde manažéri predstavili zloženie jednotlivých menších tímov (tím hercov, kulisárov, režisérov, hudobníkov, financmajstrov...) a zadanie na najbližšiu pol hodinku. To znelo: „Skúste si v rámci mikro-tímu povedať, čo presne musíte spraviť (aký výsledok musí váš tím priniesť do finálneho spoločného muzikálu), kedy to musí byť hotové a akú činnosť budete vykonávať v najbližšom čase.“ Pripomenuli sme si, že sme minule začali riešiť aj time management a dodržiavanie deadlinov (keďže minule neprišiel nikto načas) a tímy sa zase raz rozbehli po celej škole. O 30 minút bola nazad asi polovica decák (čo je oproti minule výrazné zlepšenie ;o) Mnohí už prišli s prvými konkrétnymi nápadmi. Všetci sa zhodli, že urgentne potrebujú scenár (aj herci, aj hudobníci, aj kulisári, dokonca aj zháňači sponzorov „veď im musíme napísať, o čom to bude, keď už od nich pýtame peniaze“ :D ). Keď si to tím scenáristov vypočul, prisľúbil draft scenára už o týždeň, tak im držme palce, čaká ich ťažký týždeň ;o)

            Hodina č.4: Dali sme deckám slobodu a pomáhame im prijať s tou slobodou aj zodpovednosť. Nie, nie je samozrejmosť, že so slobodou prikráča do našej triedy aj zodpovednosť, rovnako, ako to nebolo samozrejmosťou pred takmer tridsiatimi rokmi, keď tu padol komunizmus. Naši žiaci sa to musia naučiť, lebo často prekračujú hranice a zabúdajú na to, že naša sloboda končí tam, kde začína sloboda niekoho ďalšieho. Držte nám palce, máme pred sebou veľké a ťažké chvíle, učíme sa prijať slobodu bez jej zneužívania..o týždeň dám vedieť, ako to ide ;o) Nečakajte zázraky na počkanie, ŽIŤ v slobode a nezneuŽIŤ ju, nie je jednorazová záležitosť, ale proces rastu a učenia sa..

            Hodina č.5: Maťo mi hrá na husle motív k úvodnej piesni. Baby maľujú návrhy kulís. Prvá strana scenára sa vymazala z USB kľúča. Herci si rozdelili roly, no chýba im scenár, pri záverečnej reflexii viacerí z nich vravia o tom, že dnes toho moc nespravili. Pôvodný časový plán hodiny vôbec nedodržiavame, nejde to. Partia zháňačov sponzorov má ostrý konflikt. Jedni tvrdia, že majú osloviť všetkých, iní trvajú na tom, že je somarina oslovovať navzájom konkurenčné firmy. Maskoti priniesli 3 návrhy a dali si odhlasovať víťazný. Zvíťazil trojmaskot "sova, plusko, plameniak". Tí, čo vybavujú priestory dostali odpoveď zo "Zrkadlového hája" s návrhom riešiť ďalej telefonicky. Decká odpovedajú, že telefón nemajú a že by ostali radšej pri emailovej komunikácii. Veľa sa toho deje. Niektorí makajú, iní sa flákajú. Skúsili sme záverečný feedback, mám pochybnosť, či to decká nevezmú len "proforma". S kolegom Ondrom prežívame neistotu, či nám raz žiaci nebudú vyčítať, že sme zasahovali primálo, alebo naopak, príliš.. Adios, vidíme sa zas o týždeň.

            Hodina č.6: Úvodná porada, pripomenieme si základné pravidlá (slušnosť, úcta, bezpečnosť, dodržiavanie času a zmysluplné trávenie hodiny). Manažéri sa minule hnevali, že nevedia, kde sa čo deje, dnes pred hodinou berú tablety a počas hodiny sú v online spojení a priebežne update-ujú situáciu na jednotlivých pracoviskách 😊 Prvé dve strany scenára sú na svete. Herci konečne môžu skúšať. Hudobníci dali dokopy prvý refrén (slová i melódiu). „Dávid, Dávid, odpovedali z Nay,“ kričia počas porady hľadači sponzorov a rovno odpisujú pani Márii, vraj „ďakujeme a veríme, že to vyjde“ 😊 Objavil sa sporák, ako prvá rekvizita. Kulisárky prisľúbili, že do mesiaca budú hotové kulisy na úvodnú scénu. Dnes robí omnoho viac žiakov ako minule. Možno zabral vzájomný feedback, ktorý si žiaci dali na konci minulej dvojhodinovky, možno prvé výsledky a prvé strany scenára, alebo jednoducho decká začali cítiť, že to je naozaj. Že naozaj budú na konci roku stáť pred publikom a úspech i neúspech bude len a len ich. A aby som nezabudol, realita učiteľského sveta hlási, že máme dodať ročný časovo-tematický plán tohto predmetu. Ako iste tušíte, nebudeme ho robiť my, učitelia, ale manažéri projektu. Bolo by predsa na hlavu postavené, ak by sme deckám umelo zhora nadiktovali, čo sa má urobiť v novembri a čo v máji. Ako som vravel, až budú stáť v júni na pódiu, zožnú, čo počas roku zasiali 

            Hodina č.7: Scénaristi prichádzajú ešte pred hodinou do zborovne, aby nakopírovali novopribudnuté strany (scenár už má 10 strán). Začiname poradou. Prebieha búrlivá debata, či mať v muzikále aj maskotov. Napokon sú maskoti štrtnutí. Zháňači sponzorov pýtajú radu, ako odpovedať niekomu, kto by nás rád zasponzoroval, no pýta si ďalšie relevantné informácie. Decká sa rozbehli po škole a začínajú prácu v menších tímoch. Kulisárky prišli s návrhom, že by kulisy nakreslili na staré plachty, hľadajú cestu, ako osloviť s prosbou o plachty ostatné triedy. Herci dnes riadne makajú, zatiaľ idú podľa papierov. V scenári sa objavili nadávky, prichádza jeden z mála zásahov zo strany učiteľa, nadávky sa škrtajú. Hudobníci dnes moc nepostúpili, celý čas len skúšajú rôzne akordy a nástroje. Väčšina detí sa počas dvojhodinovky ani na chvíľu nezastaví. No ešte stále sú aj takí, čo sa celé dve hodiny flákajú. Záverečná porada. Tabuľkári prezentujú svoje výsledky, spolužiakom sa nepáči tabuľka s „bučaním“. Zháňači sponzorov prezentujú oslovené firmy, na prezentačných zručnostiach treba ešte riadne zamakať. Končíme vzájomným feedbackom medzi žiakmi. Uf..

        • 3-dňový výlet prvákov do Bojníc
          • 3-dňový výlet prvákov do Bojníc

          • Prváci si zbalili ruksaky na trojdenný výlet a skoro ráno sme vyrazili vlakom do Bojníc. Počasie bolo naplánované, ako všetko ostatné smiley. Po príchode do domku sme postavili na záhrade stany, zjedli sme s chuťou polievku s kopou palaciniek a išli sme do ZOO. Na druhý deň sme za krásneho počasia strávili pol dňa na kúpalisku Čajka. Plavci si užili veľký bazén aj so skákaním do vody, ostatní boli v menšom bazéne a všetci sme sa riadne vybláznili. Po neskoršom obede, ktorý nám varila "dobrá duša - suseda" Ľubka, sme išli do Rozprávkového zámku. V ňom sme  si pozreli 4 krásne rozprávky a postupne sme prešli celým zámkom. Na záver sme si zatancovali záverečný rozprávkový tanec. Večera bola na záhrade, kde sme si na ohni opiekli slaninku, špekáčiky. Spali sme v stanoch, dospeláci "pod širákom" a pod veľkým množstvom hviezd. Romantické, krásne! Posledný deň sme upratali záhradu, poskladali stany, dojedli zvyšky z ľadničky a vrátili sa do Bratislavy spokojní, unavení a šťastní. Ozaj, vo vlaku sa nám prihovárali ľudia. Vraj z ktorej školy sme, že také dobré deti ešte nevideli. Netušili, že možno neboli až tak dobré cheeky, ako skôr unavené!