• Zvesela na FELIX tancovačke!
          • Zvesela na FELIX tancovačke!

          • Milí rodičia a priatelia našej školy! Srdečne Vás pozývame na FELIX tancovačku, ktorá sa bude konať v priestoroch kongresového centra Technopol už 27. januára o 18.30 hod.. 

            Téma je "filmové postavy". Kreativite a odvahe sa medze nekladú, výber je naozaj široký a určite si každý nájde svoju obľúbenú postavu, kostým, v ktorom sa budete cítiť pohodlne, krásne, vtipne, uvoľnene... Ak si však na kostým netrúfate, vôbec nevadí! Hlavne príďte a zabavte sa :-)

             V cene je zahrnuté občerstvenie formou švédskych stolov, DJ, tanečný workshop a spoločnosť skvelých ľudí.

            Lístky objednávajte cez Edupage >>>

            Tancovačku organizuje tím rodičov detí z našej školy. Na tancovačke bude aj tombola, ktorej výťažok bude venovaný deťom (o konrétnom účele Vás budeme ešte informovať). V prípade, že by niektorí z Vás vedeli niečo zaujímavé do tomboly darovať, kontaktujte Zuzku Šumskú na adrese zuzana.sumska@skolafelix.sk. Ďakujeme!

             

        • DOBROdružstvo
          • DOBROdružstvo

          • Ondro a Dávid sa pustili s našimi piatakmi a šiestakmi do veľkého dobrodružstva. Deti "vyrábajú" muzikál. Ondro a Dávid ich sprevádzajú, Dávid dokumentuje a my sa už nevieme dočkať :-)
        • FELIX šarkaniáda - nový termín!
          • FELIX šarkaniáda - nový termín!

          • FELIX ŠARAKANIÁDA bude už túto sobotu, 4. novembra o 14.00 hod. na veľkej lúke na Kolibe (napravo od bobovej dráhy).  Ide už o piaty ročník tohto skvelého stretnutia detí, rodičov, učiteľov a šarkanov z Felixa. Tak nech nám poriadne fúka!

          • Sovy, Plameniaky a ich dobrodružstvo

          • Dávid a Ondro zažívajú so Sovami a Plameniakmi ozaj veľkú vec. Deti "vyrábajú" muzikál. A oni su pri tom. A Dávid dokumentuje:

            Hodina č.1: S kolegom Ondrom sme sa pustili do veľkého DOBROdružstva. Oslovili sme piatakov a šiestakov z FELIXA s nápadom, aby v priebehu tohto školského roku spravili muzikál, takpovediac „na kľúč“, bez zásahu dospelákov. Budú si musieť vymyslieť príbeh, napísať scenár, vymyslieť hudbu, choreograiu, zohnať peniaze, priestory, urobiť reklamu, byť hercami a ešte kopec ďalších vecí. Na prvej hodine sme sa bavili o tom, PREČO by to mali robiť...vraj sranda pri práci, radosť z výtvoru, pocit úspechu pri potlesku, peniaze... tiež sa pokúsili „vybrainstormovať“ všetky činnosti a role, ktoré bude potrebné zabezpečiť. Už na najbližšej hodine sa bude každé dieťa hľadať, kým vlastne je a ktorú rolu dokáže/chce v projekte zohrať :) Ps: Aby som nezabudol, finálny zisk sa rozdelí na dve časti. Jednu použijú decká na výlet a druhá poputuje na detskú onko, aby sme si osvojili aj umenie podeliť sa, keď sa nám v živote darí..

            Hodina č.2.:Na začiatku sa bavíme o vzájomnej úcte a rešpekte, bez ktorých žiaden veľký projekt nemôže fungovať. Potom decká v skupinách rozlezené po celej škole tvoria návrhy príbehov budúceho muzikálu. Následne všetky tímy meškajú na poradu tímov a my pracujeme s dodržiavaním deadlinov (každý tím dáva návrh, čo spraví nabudúce inak, aby nemeškal). Čítanie príbehov, vyskytol sa konflikt, bavíme sa o zvládaní konfliktov, ktorým sa v projektoch nevyhnú ani dospeláci. Hlasovanie za príbeh, ktorý chcú hudobne stvárniť (decká vyberajú iný príbeh, ako by sme vybrali my s kolegom Ondrom, no mlčíme, je to ich projekt). Samostatná práca, každý žiak prechádza roly potrebné v muzikále a vypisuje tie, ktoré chce a vie spraviť+tie, ktoré nechce a vie spraviť. Hodina končí, žiaci, ktorí si vybrali rolu manažéra, dostávajú horu papierov. Všetci ostatní sa odchádzajú hrať, desať-jedenásťroční manažéri ostávajú pracovať na príprave malých projektových tímov, lebo budúcu hodinu už to bude v ich réžii. Zvláštne, učitelia (teda Ondro a ja ) dnes nerobili celkom nič, a predsa mám pocit, že sa decká naučili neskutočne veľa...heuréééééékááááááá 

            Hodina č.3:Hodina začala spoločnou poradou, kde manažéri predstavili zloženie jednotlivých menších tímov (tím hercov, kulisárov, režisérov, hudobníkov, financmajstrov...) a zadanie na najbližšiu pol hodinku. To znelo: „Skúste si v rámci mikro-tímu povedať, čo presne musíte spraviť (aký výsledok musí váš tím priniesť do finálneho spoločného muzikálu), kedy to musí byť hotové a akú činnosť budete vykonávať v najbližšom čase.“ Pripomenuli sme si, že sme minule začali riešiť aj time management a dodržiavanie deadlinov (keďže minule neprišiel nikto načas) a tímy sa zase raz rozbehli po celej škole. O 30 minút bola nazad asi polovica decák (čo je oproti minule výrazné zlepšenie ;o) Mnohí už prišli s prvými konkrétnymi nápadmi. Všetci sa zhodli, že urgentne potrebujú scenár (aj herci, aj hudobníci, aj kulisári, dokonca aj zháňači sponzorov „veď im musíme napísať, o čom to bude, keď už od nich pýtame peniaze“ :D ). Keď si to tím scenáristov vypočul, prisľúbil draft scenára už o týždeň, tak im držme palce, čaká ich ťažký týždeň ;o)

            Hodina č.4: Dali sme deckám slobodu a pomáhame im prijať s tou slobodou aj zodpovednosť. Nie, nie je samozrejmosť, že so slobodou prikráča do našej triedy aj zodpovednosť, rovnako, ako to nebolo samozrejmosťou pred takmer tridsiatimi rokmi, keď tu padol komunizmus. Naši žiaci sa to musia naučiť, lebo často prekračujú hranice a zabúdajú na to, že naša sloboda končí tam, kde začína sloboda niekoho ďalšieho. Držte nám palce, máme pred sebou veľké a ťažké chvíle, učíme sa prijať slobodu bez jej zneužívania..o týždeň dám vedieť, ako to ide ;o) Nečakajte zázraky na počkanie, ŽIŤ v slobode a nezneuŽIŤ ju, nie je jednorazová záležitosť, ale proces rastu a učenia sa..

            Hodina č.5: Maťo mi hrá na husle motív k úvodnej piesni. Baby maľujú návrhy kulís. Prvá strana scenára sa vymazala z USB kľúča. Herci si rozdelili roly, no chýba im scenár, pri záverečnej reflexii viacerí z nich vravia o tom, že dnes toho moc nespravili. Pôvodný časový plán hodiny vôbec nedodržiavame, nejde to. Partia zháňačov sponzorov má ostrý konflikt. Jedni tvrdia, že majú osloviť všetkých, iní trvajú na tom, že je somarina oslovovať navzájom konkurenčné firmy. Maskoti priniesli 3 návrhy a dali si odhlasovať víťazný. Zvíťazil trojmaskot "sova, plusko, plameniak". Tí, čo vybavujú priestory dostali odpoveď zo "Zrkadlového hája" s návrhom riešiť ďalej telefonicky. Decká odpovedajú, že telefón nemajú a že by ostali radšej pri emailovej komunikácii. Veľa sa toho deje. Niektorí makajú, iní sa flákajú. Skúsili sme záverečný feedback, mám pochybnosť, či to decká nevezmú len "proforma". S kolegom Ondrom prežívame neistotu, či nám raz žiaci nebudú vyčítať, že sme zasahovali primálo, alebo naopak, príliš.. Adios, vidíme sa zas o týždeň.

            Hodina č.6: Úvodná porada, pripomenieme si základné pravidlá (slušnosť, úcta, bezpečnosť, dodržiavanie času a zmysluplné trávenie hodiny). Manažéri sa minule hnevali, že nevedia, kde sa čo deje, dnes pred hodinou berú tablety a počas hodiny sú v online spojení a priebežne update-ujú situáciu na jednotlivých pracoviskách 😊 Prvé dve strany scenára sú na svete. Herci konečne môžu skúšať. Hudobníci dali dokopy prvý refrén (slová i melódiu). „Dávid, Dávid, odpovedali z Nay,“ kričia počas porady hľadači sponzorov a rovno odpisujú pani Márii, vraj „ďakujeme a veríme, že to vyjde“ 😊 Objavil sa sporák, ako prvá rekvizita. Kulisárky prisľúbili, že do mesiaca budú hotové kulisy na úvodnú scénu. Dnes robí omnoho viac žiakov ako minule. Možno zabral vzájomný feedback, ktorý si žiaci dali na konci minulej dvojhodinovky, možno prvé výsledky a prvé strany scenára, alebo jednoducho decká začali cítiť, že to je naozaj. Že naozaj budú na konci roku stáť pred publikom a úspech i neúspech bude len a len ich. A aby som nezabudol, realita učiteľského sveta hlási, že máme dodať ročný časovo-tematický plán tohto predmetu. Ako iste tušíte, nebudeme ho robiť my, učitelia, ale manažéri projektu. Bolo by predsa na hlavu postavené, ak by sme deckám umelo zhora nadiktovali, čo sa má urobiť v novembri a čo v máji. Ako som vravel, až budú stáť v júni na pódiu, zožnú, čo počas roku zasiali 

            Hodina č.7: Scénaristi prichádzajú ešte pred hodinou do zborovne, aby nakopírovali novopribudnuté strany (scenár už má 10 strán). Začiname poradou. Prebieha búrlivá debata, či mať v muzikále aj maskotov. Napokon sú maskoti štrtnutí. Zháňači sponzorov pýtajú radu, ako odpovedať niekomu, kto by nás rád zasponzoroval, no pýta si ďalšie relevantné informácie. Decká sa rozbehli po škole a začínajú prácu v menších tímoch. Kulisárky prišli s návrhom, že by kulisy nakreslili na staré plachty, hľadajú cestu, ako osloviť s prosbou o plachty ostatné triedy. Herci dnes riadne makajú, zatiaľ idú podľa papierov. V scenári sa objavili nadávky, prichádza jeden z mála zásahov zo strany učiteľa, nadávky sa škrtajú. Hudobníci dnes moc nepostúpili, celý čas len skúšajú rôzne akordy a nástroje. Väčšina detí sa počas dvojhodinovky ani na chvíľu nezastaví. No ešte stále sú aj takí, čo sa celé dve hodiny flákajú. Záverečná porada. Tabuľkári prezentujú svoje výsledky, spolužiakom sa nepáči tabuľka s „bučaním“. Zháňači sponzorov prezentujú oslovené firmy, na prezentačných zručnostiach treba ešte riadne zamakať. Končíme vzájomným feedbackom medzi žiakmi. Uf..

    • Fotogaléria

        zatiaľ žiadne údaje