O škole Felix
Súkromná základná škola Felix vznikla v roku 2012. Základným motívom pre založenie bolo poskytnúť rodičom modernú cestu výchovy a vzdelávania dobrých, múdrych a šťastných detí. Absolvent našej školy vie tvorivo pristupovať k novým situáciám. Dokáže analyzovať informácie, hodnotiť možnosti a aplikovať vedomosti zo školy v bežnom každodennom živote.
Náš cieľ
Absolvent školy má rozvinuté svoje intelektové schopnosti, vie porozumieť a tvorivo pristupovať k novým situáciám. Takíto žiaci dokážu porozumieť situáciám, analyzovať informácie, hodnotiť možnosti, aplikovať vedomosti a zapamätať si nové skúsenosti, ktoré zovšeobecňujú na vlastné poznatky.
Metódy a formy práce so žiakmiNaše školy aj CVČ poskytujú žiakom obsah vzdelávania, ktorý je v súlade so štátnym vzdelávacím programom. Využívame metódy, ktoré sú založené na akceptovaní individuálneho vývoja každého žiaka a na konštruktivistickom prístupe k vzdelávaniu.Metódy učenia
Podporujeme tvorivý prístup učiteľov, umožňujeme používanie inovatívnych či zážitkových metód, ktoré nie sú v rozpore s pedagogickými princípmi školy. Využívame metódy, ktoré sú založené na akceptovaní individuálneho vývoja každého žiaka a na konštruktivistickom prístupe k vzdelávaniu. Patria medzi ne: Hejného metóda, Civilizácia, ExpEdícia – skús, skúmaj, spoznaj, Informatika s Emilom, SFUMATO či Comenia script.
Učenie sa v súvislostiach
Pristupujeme k vzdelávaniu s pohľadom na reálny svet. Využívame k tomu vyučovanie v exteriéroch, integrované tematické vyučovanie, vysoko efektívne učenie, dvojvrstvové vzdelávanie a skupinovú prácu. Pre prepojenie učiva a skúseností žiakov s prírodou a pre rozvoj zručností organizujeme učenie v realite mesta, školy v prírode, lyžiarske výcviky, kurzy plávania, korčuliarske kurzy, školské výlety či iné aktivity.
Samostatné učenie sa
Žiaci sa neučia len to, čo im predkladajú učitelia. Preto škola podporuje „neriadený“ pohyb detí, ich komunitné skúsenosti (medziročníkové hodiny), samostatné čítanie a snaží sa, aby priestor školy takéto aktivity umožňoval.
Účasť na súťažiach
Žiakom, ktorí chcú svoje schopnosti porovnávať s inými, umožňujeme aj vzájomné súťaženie. Preto podporujeme ich účasť v rôznych umeleckých, športových či vedomostných súťažiach.
Metódy učenia
Podporujeme tvorivý prístup učiteľov, umožňujeme používanie inovatívnych či zážitkových metód, ktoré nie sú v rozpore s pedagogickými princípmi školy. Využívame metódy, ktoré sú založené na akceptovaní individuálneho vývoja každého žiaka a na konštruktivistickom prístupe k vzdelávaniu. Patria medzi ne: Hejného metóda, Civilizácia, ExpEdícia – skús, skúmaj, spoznaj, Informatika s Emilom, SFUMATO či Comenia script.
Učenie sa v súvislostiach
Pristupujeme k vzdelávaniu s pohľadom na reálny svet. Využívame k tomu vyučovanie v exteriéroch, integrované tematické vyučovanie, vysoko efektívne učenie, dvojvrstvové vzdelávanie a skupinovú prácu. Pre prepojenie učiva a skúseností žiakov s prírodou a pre rozvoj zručností organizujeme učenie v realite mesta, školy v prírode, lyžiarske výcviky, kurzy plávania, korčuliarske kurzy, školské výlety či iné aktivity.
Samostatné učenie sa
Žiaci sa neučia len to, čo im predkladajú učitelia. Preto škola podporuje „neriadený“ pohyb detí, ich komunitné skúsenosti (medziročníkové hodiny), samostatné čítanie a snaží sa, aby priestor školy takéto aktivity umožňoval.
Účasť na súťažiach
Žiakom, ktorí chcú svoje schopnosti porovnávať s inými, umožňujeme aj vzájomné súťaženie. Preto podporujeme ich účasť v rôznych umeleckých, športových či vedomostných súťažiach.
l
Pedagogické princípy
- Učíme pre život
- Deti sa učia uplatňovať svoje vedomosti v reálnom živote. Ukazujeme im cesty, aby si sami mohli vybrať, kam budú smerovať.
- Dieťa centrom vzdelávania
- Pracujeme s dieťaťom, nie s učivom alebo predmetmi. Učiteľova túžba vzdelať nesmie prevýšiť túžbu vychovať.
- Prirodzená túžba po poznatkoch
- Deti sú prirodzene zvedavé. Podporme ich túžbu po poznatkoch.
- Bezpečné a podnetné prostredie
- Deti trávia v škole veľkú časť svojho života. Naša škola prináša bezpečné prostredie, v ktorom sa rozvíja ich inteligencia, tvorivosť a hravosť.
- Dieťa ako partner
- Dieťa je plnohodnotný partner pre učiteľov aj ostatných zamestnancov školy.
- Pozitívny prístup
- Iba spokojné dieťa, ktoré má rado samé seba, a prijíma sa so svojimi silnými aj slabými stránkami, môže byť v živote úspešné.
- Sloboda vo vzdelávaní
- Podporujeme slobodu výberu, rešpekt k individuálnym potrebám a formám získavania poznatkov, snažíme sa o čo najmenej direktívne fungovanie.
- Podpora rastu
- Podporujeme deti, aby nás prekonali. Umožňujeme deťom rast, rozvoj ich daností a rozširovanie obzorov.
- Učiteľ ako sprievodca
- Čo dokáže urobiť dieťa, nesmie robiť učiteľ. Učiteľ je organizátorom vyučovania, vytvára podmienky pre činnosť detí.
- Formovanie osobnosti
- Deti sa učia vyjadrovať svoj názor a vypočuť si názor iných. Učia sa argumentovať, diskutovať, chápať druhých a viesť dialóg.
- Individuálny prístup
- Pre hlbší individuálny rozvoj žiakov máme v škole školského psychológa a špeciálneho pedagóga.
- Rodič ako partner
- Záleží nám na jeho názore. Rodič pozná svoje dieťa najlepšie a iba spoločná práca rodiča a učiteľa môže viesť k dobrým výsledkom.
l
Hodnotenie
Formatívne hodnotenie: Hodnotíme žiaka tak, aby mu hodnotiace informácie umožňovali zlepšiť jeho poznatky, schopnosti, zručnosti či správanie (formatívne hodnotenie). Základom je slovné hodnotenie, u ktorého sa učiteľ uistí, že mu žiak rozumie.
Známky: Pomocnou formou hodnotenia je prideľovanie známok či bodov, ktoré žiakovi naznačujú nakoľko plní všeobecné očakávania štátneho vzdelávacieho programu.
Vysvedčenie: Okrem vysvedčenia dostane každý žiak dvakrát do roka aj písomné slovné hodnotenie.
Sebahodnotenie: Dôležitým cieľom hodnotenia je naučiť každého žiaka sebareflexii a schopnosti vlastného sebahodnotenia. U starších žiakov využívame aj individuálne stretnutia na umožnenie spätnej väzby žiaka o jeho subjektívnom vnímaní a prežívaní v škole.
Konzultácie s rodičmi: Konzultačné hodiny sú formou informovania rodičov o hodnotení žiaka. Škola ich organizuje minimálne 2x ročne. Na druhom stupni sa konzultačné hodiny konajú v trojici žiak, učiteľ, rodič. Rodič má možnosť kedykoľvek požiadať o individuálnu konzultáciu aj okrem organizovaných konzultačných hodín.
Práva v škole
Aby sme sa v škole Felix cítili šťastní, máme práva, ktoré nikto nesmie porušovať.
1. Mám právo na priateľstvo, ohľaduplnosť, prijatie v kolektíve, právo zapojiť sa do aktivít.
2. Mám právo na bezpečie, nesmie sa mi slovne ani fyzicky ubližovať.
3. Mám právo na pomoc, keď si s niečím neviem dať rady.
4. Mám právo na slušné správanie, zdvorilosť, rozprávanie bez nadávok.
5. Mám právo na rešpekt k mojím názorom a potrebám.
6. Mám právo na nerušenú prácu, ticho, osobný priestor a čas, aby som mohol pracovať najlepšie, ako viem.
7. Mám právo na čisté prostredie, upratané a nezničené pomôcky a hračky.
8. Mojou povinnosťou je správať sa tak, aby som práva ostatných neporušoval.
Tieto práva majú všetci žiaci, učitelia aj ďalší ľudia, ktorí patria do školy Felix.
Niečo viac o našej škole, FELIX, sa môžete dozvedieť aj v tomto videu.